Pondělí 19.10.
Čj:
1. Najděte si v učebnici str. 28. Ve cvičení 3 si několikrát pročtěte tabulku. Soustřeďte se na významy slov, protože podle nich píšeme i/y. Snažte se i zapamatovat!
2. Pomocí tabulky si zdůvodňujte a ústně doplňujte i/y ve cvičení 4.
Např. Babička u nás pob__la (ve významu ,,být, bude", proto y).
Lovec nab__l (ve významu naplnil pušku náboji, proto i) pušku.
3. Do sešitu Čj napište tyto věty, doplňte i,í/y,ý, pracujte s tabulkou!
Do třídy přib__l nový žák. Přib__l jsem sám hřeb__k kladívkem.
Vojáci dob__li starob__lý hrad. Už sis dob__l baterii v mob__lu?
Čím chceš b__t? Zvířata se nemají b__t.
Domácí úkol jsi opravdu odb__l. Hodiny na věži odb__ly poledne.
Nápověda: slovo starob__lý je příbuzné k být (bylo to dávno, je to staré).
4. Vymysli a do CS napiš 4 věty s těmito slovy (i v jiných tvarech):
nabýt, zbýt, bidlo, bílí.
Toto cvičení všichni vyfoťte a pošlete! Můžete získat smajlíka☺.
5. Procvičujte:
https://www.onlinecviceni.cz/exc/test_exc.php
(někdy se nedaří rovnou otevřít, zadejte pouze online cvičení, pak vyhledejte Čj 3. ročník, vyjmenovaná slova - chytáky)
M:
1. Nejdříve si pusťte:
https://www.matyskova-matematika.cz/4-rocnik-1-dil/video/str-19/
- v učebnici na str. 19.
2. Ještě jednou zkuste sami ústně cvičení 1 v učebnici na str. 19.
3. V pracovním sešitě na str. 12 v 1. cvičení doplňte první číselnou osu. Začněte těmi rámečky pod osou.
4. Teď si zkontrolujte a opravte:
5. Dokončete celé cvičení 1.
Čt:
1. Přečtěte si v Čítance str. 24-25 Stvoření světa a člověka.
2. Zkuste vyprávět vlastními slovy (třeba podle obrázků v Čítance), co Bůh stvořil první, druhý......šestý den a k čemu sloužil den sedmý.
m
Komentáře
Okomentovat